Wii Fit U anmeldelse

Wii Fit U anmeldelse - øVELSER 2023
Wii Fit U anmeldelse - øVELSER 2023
Anonim

Wii var et kulturelt fenomen som ødela stereotypen av dataspill som soloøvelser som hovedsakelig spilles av unge menn alene i soverommene deres. For første gang siden Pong-familier spilte spill sammen, unge og gamle, mann og kvinne. Men når alle er lei av å spille golf med bestemor og familie tennis-dobbeltspillene mistet sin konkurransedyktige entusiasme, var det Wii Fit som holdt Nintendos konsoll i den vanlige zeitgeisten.

Wii U har nå sin egen fitness tittel i form av den ikke altfor fantasifulle tittelen Wii Fit U. Som sin forgjenger er det viktigste nødvendige tilbehøret en Balance Board som fungerer som skalaer og bruker vektfordelingen kombinert med en akselerometer i Wii fjernkontroll for å spore bevegelsene dine. Denne gangen rundt har du også en liten enhet som klipper på beltet ditt, kalt et Fit Meter. Det er i utgangspunktet en pedometer med et høydemåler og termometer som brukes til å spore bevegelsene dine når du ikke spiller spillet.

Når du starter Wii Fit U, kan data fra Fit Meter synkroniseres ved å peke på den på Wii U Gamepad og bare holde en knapp nede. Du kan da se aktiviteten din i klare, fargekodede diagrammer og tidslinjer som viser hvor langt du har reist og hvor mye av det du gikk, jogger eller kjører i klare, fargekodede tidslinjer.

Image
Image

For å oppmuntre til økt aktivitet, er det Fit Meter-utfordringer som sammenligner statistikken din med konkrete virkelige ting og steder, for eksempel å vandre rundt på Kinesiske murens lengderetning eller å skrape Eiffeltårnet. I hovedsak er det en forenklet versjon av andre treningssporere som Nike + FuelBand SE, Jawbone UP eller FitBit Flex men med en mer spill-sentrisk tilnærming i måtene det belønner aktiviteten din.

En annen måte å overvåke og registrere treningsgevinstene på er å gjøre en daglig kroppskontroll ved hjelp av Balance Board. Det viser BMI og vekt, men tar ikke hensyn til kroppstype. BMI er ikke den mest nøyaktige måten å måle hvis noen er overvektige og uten muligheten til å la spillet vite om du er bred eller muskuløs, for eksempel blir det ganske overflødig. Når det er sagt, gir grafene som viser vektendringen, en god referanseramme for fremgangen din over tid, bare ikke betaler for mye oppmerksomhet til BMI-vurderingen.

De faktiske aktivitetene spenner fra yoga til repeterende øvelser og minispill som boksøvelser som virkelig gir din hjertefrekvens opp. Du kan også skreddersy full trening basert på hvor lenge du vil trene eller hvor mange kalorier du vil brenne. Ingen av disse vil vise seg å være for utfordrende for alle med treningsopplevelse, men de er alle garantert å få deg til å svette og puste ut hvis du legger alt i dem.

En virtuell personlig trener (mann eller kvinne, det er opp til deg) snakker deg gjennom hver trening, og tilbyr oppmuntring og form tips. I tillegg til dette råd kan du bruke kameraet på Wii U's gamepad for å sikre at du gjør en god jobb med å replikere riktig form for hver øvelse.

Wii Fit U vil aldri være omfattende nok til å erstatte et treningsstudio og en riktig personlig trener, men det som utmerker seg, oppfordrer deg til å gjøre noen form for daglig fysisk aktivitet. En av måtene er gjør dette med sitt nettbaserte fellesskap hvor du kan dele statistikk med andre brukere. En annen er den konstante belønningen for å spille hver dag sammen med prestasjoner for å treffe bestemte milepæler, enten det er utfordringer fullført eller vektmål oppnådd, mens Fit Meter gjør en god jobb med å gjøre det mer mobilt et morsomt pågående spill i stedet for en oppgave.

Gym-goers som løfter vekter eller treffer tredemølle i lengre perioder, kommer ikke til å se noen store treningsgevinster (selv om de alltid kan lære yoga fra deres lounge). Men hvis du er skremt av å gå på treningsstudio, ikke har råd til et medlemskap eller foretrekker å ikke våge deg ut i det harde vinterværet å trene, så er Wii Fit U en underholdende måte å bli aktiv, og enda viktigere, vær aktiv. I tillegg, hvilke andre spill lar deg styre en slede nedover et fjell ved å skifte trykk mellom hver av dine skinker? Nøyaktig.

Den fullstendige versjonen av Wii Fit U er tilgjengelig fra Nintendo eShop på en 31-dagers gratis prøveperiode til slutten av januar.

Populært emne