Klassisk britisk turer med flotte puber

Innhold

1 Youlgrave til Bradford Dale, Peak District

Fra Walker's Britain In A Box

• Gangavstand - 20km
  • Vanskelighetsgrad - 4/5

Fra sentrum av Youlgrave, gå opp veien overfor vandrerhjemmet så langt som parkeringsplassen utover de gamle mineralverkene. Ta på en signert sti og gå over feltene. Gå gjennom Calling Low gård, følg skiltene, og krysse en rekke felt, deretter stige ned steil og krysse Cales Dale på klart definert vei til One Ash Grange Farm.

Fortsett på vognbanen til den svinger rett ved porten utenfor gården. Gå gjennom porten og sving straks til venstre for å følge veggen opp på siden av feltet. Fortsett å krysse felt og til slutt kommer banen sammen med en inngjerdet, gresskledd kjørefelt. Følg dette hele veien til Monyash. Følg veien gjennom Monyash landsbyen, sving til høyre ved det grønne motsatt The Bull's Head. Forlate landsbyen på Bakewell veien.

Ta til høyre ved skiltet 'Til Lathkill Dale'. Følg Dale, holde til stien, så langt som veien broen på Conksbury. Ta til høyre over broen, sving til venstre gjennom porten og følg denne veien til veien på Alport. Kryss veien og kom inn i Bradford Dale på et bredt gårdsspor. Fortsett langs dalen på stien på nordsiden av bekken. Kryss en klappbro og fortsett opp dalen. Pass ørret bassengene, sving til høyre og krysse strømmen på en bred steinbro. Klatre bratt gjennom skogen tilbake til Youlgrave. 2 Nash Point til Monknash, Vale of Glamorgan

Fra glamorganwalks.com

• Gangavstand - 8km
  • Vanskelighetsgrad - 2/5

Fra Nash Point-parkeringsplassen, ta den steinete stien som kommer ned i dalen på vei bort fra sjøen. På bunnen gå rett fram, krysse strømmen flere ganger mens du følger stien, og gjennom naturreservatet til du kommer til gjerdet. Ta til høyre og krysse trebroen. Gå til det første huset, ta til venstre, kryss strømmen, sving til høyre og pass Marcross kirke til høyre. Etter to stiler, ta til høyre langs veien inn i Marcross landsbyen. Pass Horseshoe Inn og ta veien til venstre for en boks.

Ta til venstre ved et gap i gjerdet (rett forbi The Larks). Kryss av feltene til du kommer til en metallgate, og sving deretter til venstre nedover veien. Ved neste veikryss, ta til venstre mot Monknash. Ved T-krysset ved Forge, gå til venstre, deretter sving til høyre til Plogen og Harrow.

Gå tilbake til Forge og følg stien signert Blaen y Cwm. Pass ruinene til Monknash Grange, sving til høyre når du kommer til et spor, kryss strømmen og gå deretter til venstre over feltet. Etter den doble treporten, sving til venstre, kryss deretter en bekk og ta stien til høyre ned til Monknash-stranden. Like før stranden, ta veien til venstre, som går bratt oppover bakken, og deretter gå tilbake langs kysten med havet til høyre. Vend tilbake til dalen hvor du startet, og deretter stige til venstre for å gå tilbake til Nash Point. 3 Buckden og Yockenthwaite, Yorkshire Dales

Fra Collins Rambler's Guide: Yorkshire Dales

• Gangavstand - 11km
  • Vanskelighetsgrad - 4/5

En galleri gangsti forbinder forbinder National Park parkeringsplassen i Buckden, i Wharfedale, med grendene Cray, Yockenthwaite og Hubberholme.

4 South Stoke og Arun River, West Sussex

Fra Pub Walks av Mike Power via hall-woodhouse.co.uk

• Gangavstand - 8km
  • Vanskelighetsgrad - 2/5

Gå over den svarte kaninen parkeringsplass for å plukke opp stien i hjørnet og følg den til elven. Følg dette over et spor ved broen og gjennom et par porte, og ta til venstre når du kommer til Sørstoke. Etter å ha passert South Stoke Farm, sving til høyre inn på broveien. Ta til venstre ved låven, krysse feltet, deretter bære høyre og gå inn i skogen på langt siden.

Følg stien og når du kommer til et signert gap går du gjennom og følger stien opp bakken, som ligger rett på sporet og deretter til venstre. Øverst bære rett mot hjørnet av det lille treet, følg sporet til et tegn strekker deg til høyre. Følg gjerdet over et treovergangssted, bli med på bane nederst og ta til venstre.

Hvis du vil gå gjennom Arundel, fortsett rett fram mot tårnet. Ellers hold deg på banen til du kommer til sjøen der du har to rutealternativer. Ta til venstre inn på stien, krysse veien til den lille stien ved siden av reservatet, og ta til høyre. Bær til venstre ved broen, følg stien rundt reservatet og deretter langs elvebredden tilbake til puben. 5 Vei til øyene, Knoydart

• Gangavstand - 30km
  • Vanskelighetsgrad - 5/5

Hvis du vil gå til Inverie fra Kinlochhourn, Glenfinnan eller andre steder, ta kontakt med Ranger Service, som er i stand til å gi hjelp og råd om hva som kan være en vanskelig trekk.

For flere flotte eventyr, abonner på bladet. Vi gir deg fem problemer for £ 5. Hvis du er allergisk mot papir, kan du Last ned en digital versjon av MF her.